Sunday, June 1, 2014

DLP Swing Into Spring: Vrijdag 23.05.2014 - Deel 11

Goedemorgen Disneyland!

We hebben heerlijk geslapen en wanneer de wekker afloopt zijn we ook in no-time uit bed. We ruimen op, pakken onze koffers en maken onszelf klaar voor een laatste dag in het park.

De koffers worden alvast in de auto geladen. Het belooft een stralende dag te worden en de zon is alvast van de partij. Wanneer Hendrik de sleutels van de hotelkamer gaat wegbrengen, maak ik alvast nog even wat foto's van het hotel. Daarna is het breakfast-time!


 
De koning heet ons van harte welkom.
 

De lobby van het hotel.


Het ontbijtbuffet.




 



Na het ontbijt zeggen het hotel vaarwel en rijden we voor een laatste keer deze trip naar het park. Gezien het vroege uur is het nog niet druk en we parkeren ons weer op de eerste rij. We besluiten het vandaag rustig aan te doen. Veel hebben we niet op het programma staan. Ik zou nog graag een keertje bij de prinsessen langsgaan, nog een keertje de Spring Promenade zien en la descente doen. En natuurlijk hoop ik vandaag Duffy (met of zonder Minnie) nog te zien.

Smile! We're here!

Good morning Pinocchio!

Na de tassencontrole is het Disneyland Hotel zoals steeds weer de eerste halte. Vandaag staat Pinocchio op de set. Die hebben we deze trip nog niet ontmoet, dus we gaan snel de rij in. Hendrik wil niet mee op de foto, maar dat is niet erg. Ik word alvast begroet met een kus en dikke knuffel van Pinocchio.




Chipmunk fun

Over een tijdje wisselt Pinocchio af met Pluto. Hem hebben we al een aantal keer op foto deze trip, dus dat hoeft voor ons niet zo onmiddellijk. Maar na Pluto is het de beurt aan Chip & Dale. Die zou ik nog wel graag op de foto willen. Aangezien we het toch rustig aan doen, zetten we ons even op een bankje. Ik sms ondertussen naar mijn mams die vandaag jarig is.

Wanneer de chipmunks op de set komen, is het bijna onmiddellijk onze beurt. Deze keer wil Hendrik wel graag mee op de foto.



 




Happy happy happy!

We verlaten het hotel en gaan het park in. Het is 9.15 uur en het wordt inmiddels al behoorlijk druk.
Om 9.30 uur zou Duffy op de set komen. De lintjes zijn al gespannen, maar er staat nog niemand te wachten.
Ach, een kwartiertje wachten kan er wel vanaf en we zetten ons als eersten in de rij. Het duurt niet lang voordat nummer 2 en 3 volgen.

Om half 10 is het dan zover. En wie komt er buiten...? Minnie! Gelukkig gevolgd door Duffy! Ik helemaal happy natuurlijk.







Minnie is duidelijk blij me te zien, want ze komt recht naar me toe om me te knuffelen. En ook Duffy wil geknuffeld worden.













Helemaal happy zwaaien we Duffy en Minnie gedag en al huppelend lopen we de Arcade binnen. We kunnen nog even gebruik maken van de Extra Magical Hours en gaan naar goede gewoonte een rondje Space Mountain en Buzz doen. Bij Buzz is het uiteraard Hendrik weer die wint.



Want to meet a princess?

Daarna gaat het in 7 haasten naar The Old Mill voor een ticketje voor het princess pavilion. De wachtrij is al giga, maar uit ervaring weten we dat eens ze er aan beginnen, dat het dan allemaal wel mee valt. En ja hoor. Om half 11 beginnen ze er aan en het gaat vooruit.
We hebben een ticketje en kunnen tussen 13.10 en 13.40 uur terugkomen. Dat komt helemaal goed!

The bouncy one

Dat hebben we dan ook weeral. We verlaten Fantasyland en zien dat in Adventureland Tigger op de set staat. Hij heeft het niet zo erg druk en zijn dan ook snel aan de beurt.




Howdy!

In Frontierland kijken we eerst even naar de wachtrij van Big Thunder Mountain, maar deze vinden we toch de lang. Wat verderop staan wat mensen te wachten. Hmm, het lijkt wel alsof er iemand in aantocht is.
Wanneer we Woody zien buiten wandelen, besluiten we snel in de rij te gaan staan.
Het decor is alvast ideaal voor Woody!


 
 
Dat ging snel!
Hendrik wil vanmiddag graag bij the Cowboy Cookout eten, maar deze is helaas gesloten.
We verlaten Frontierland en keren terug naar Adventureland. Daar staat Tigger nog steeds op de set. We zien dat Colonel Hathi's Pizza Outpost wel open is. Dat wordt 'm alvast voor vanmiddag.
 
Rythms Of The Jungle
 
Het is bijna tijd voor Rythms Of The Jungle. Wanneer we daar toekomen, zien we dat Rafiki al op de set staat. Rafiki is een character dat we nog niet op de foto hebben, dus we gaan snel de rij in. Ik haal voor de verandering mijn handtekeningenboekje nogmaals boven.
 



 





Lunch

Zoals eerder beslist gaan we lunchen bij Colonel Hathi's Pizza Outpost. Hendrik wil wel eens graag buiten eten en gezien het weer en de prachtige locatie is dit een prima idee. Ik zoek alvast een tafeltje wanneer Hendrik gaat bestellen.




Hendrik neemt de Pizza Royale met cola en fruit en ik neem de Pizza Four Cheese met een Magnum Caramel & Nuts Ice Cream Bar en Sprite. We krijgen er beiden nog een lookbroodje bij.
Ik besluit maar om eerst mijn ijsje op te eten en dan mijn lookbroodje en pizza. Het smaakt overigens wel heel erg lekker allemaal.




Pizza Royale

Pizza Four Cheese
 
Links kijken
 
Rechts kijken

En naar de camera kijken.
Dank je wel.
 
 
Her Royal Highness
 
En dan is het bijna tijd voor onze afspraak met één van de prinsessen. We zijn nog wat te vroeg, maar na even te hebben gewacht, mogen we toch doorlopen. Tot onze grote verbazing is de wachtrij erg lang. Dat wordt minstens een uur wachten. Jammer! De eerste keer stonden we op een kwartier weer buiten. Maar goed, niets aan te doen en de wachtrij bij de prinsessen is erg mooi gemaakt.
 

Na een dik uur komen we toe bij het einde. Ook nu wordt er weer gevraagd of het onze eerste keer is en welke prinsessen we al gezien hebben. We zeggen dat we Snow White en Rapunzel al gezien hebben en dat we heel graag Belle zouden willen zien. Belle is er helaas niet, maar de CM van dienst gaat er wel voor zorgen dat we bij een prinses terecht komen, die we nog niet gezien hebben.

We moeten nog even wachten, maar uiteindelijk mogen we op bezoek bij Cinderella. En die is super lief.
Ze vindt me een 'pretty princess' en wil weten hoe we heten. Ze vindt Sarah een mooie naam voor een princess en vraagt van welk kingdom we komen. Hoe kan het ook anders, maar ze vindt België een 'pretty kingdom'. Lol. Tot slot wil ze nog weten of Hendrik mijn prins is.

That's my boyfriend... Oh, is he your prince?
Yes he is!




Ze nodigt Hendrik nog even uit om mee op de foto te komen. Wanneer ik zijn shirt wat goed legt, vindt ze het zeer belangrijk dat ik hem kledingadvies geef, want hij moet wel als een prince op de foto staan.
 


Wat 'n super mooie en lieve Cinderella! Lange tijd vond ik Cinderella maar helemaal niets, maar deze heeft me toch van gedacht doen veranderen. Haar nieuwe jurk en stijl vind ik zeker ook meer dan geslaagd.

Wordt vervolgd...

 
 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...