Thursday, May 29, 2014

DLP Swing Into Spring: Donderdag 22.05.2014 - Deel 6

Fijn weerzien!

Na Buzz haasten we ons naar The Old Mill waar de tickets voor het Princess Pavilion uitgedeeld worden. Ik loop voorop en heb alvast Hendrik zijn jaarpas ook mee, voor het geval we hem nodig hebben. Wat ik op dat moment niet wist, is dat Ries al in de rij staat.
Ik toon de CM bij het begin van de rij onze 2 kaarten en ga snel de rij in. Daar is mijn verbazing groot wanneer ik Fiona en Ries tegen kom. Ries bied aan om ook voor ons tickets te halen, zodat we zelf niet de wachtrij in hoeven. (Heel erg bedankt Ries! Moedig van je om in de gigantische rij te gaan staan).

En draaien maar!

Fiona, Mila, Hendrik en ik gaan ondertussen in de theekopjes. We zijn snel aan de beurt en wanneer we net zitten, komt een CM vragen hoe oud Mila is. We mogen gelukkig met z'n allen blijven zitten!

Mila wil draaien!!




Foto van Fioon.

Wanneer we uit de theekopjes komen, staat Ries nog altijd in de rij. We zetten ons even op een bankje. Het duurt nog een tijdje, maar Ries kan eindelijk ticketjes voor de prinsessen (of toch voor eentje) bemachtigen. Tussen 11.00 uur en 11.30 uur worden we hier terug verwacht. Ondertussen is het ook weer zachtjes beginnen regenen. Jammer maar helaas! Hopelijk is het snel weer droog.

Foto van Fioon.


Rythms Of The Jungle!

Fiona wil graag snel even naar de Studio's om te kijken hoe lang de wachtrij voor Spidey is, maar met maar een half uurtje tijd halen we dit niet.
Dan valt de keuze op Big Thunder Mountain. Fiona en Ries hebben deze attractie nog niet gedaan tijdens dit verblijf en Sarah wil wel graag mee met Fiona.

Onderweg komen we voorbij Rythms Of The Jungle waar Balou op de set staat. Met maar enkele mensen in de wachtrij is de keuze snel gemaakt. Aanschuiven! Het is al snel onze beurt en Balou is een goede bui. Hij wil dansen met Fiona!



Foto's van Fiona en Ries.


 
 
 
Na Fiona haar beurt, is het mijn beurt. Ik heb voor de gelegenheid mijn handtekeningenboekje nog eens boven gehaald.










Foto's van Fiona en Ries.







En natuurlijk mag een foto van ons beiden niet ontbreken!



En Mila? Die ligt heerlijk te slapen!

The Wildest Ride In The Wilderness!

De wachtrij bij Big Thunder Mountain valt reuze mee. We besluiten dat Fiona en ik eerst gaan en dat de heren bij Mila blijven. Daarna wisselen we en kunnen de heren samen gaan.
Wanneer we onderweg zijn, worden we voorbij gestoken door een 20tal uitgelaten en rennende Spanjaarden. Jammer maar helaas voor hun... een aantal van hun hebben ons kunnen voorsteken, maar niet iedereen. Erg als we zijn, laten we de rest van de groep niet voor.
Wanneer we staan te wachten, begint het harder en harder te regenen. Oh nee! Volgens mij gaan we serieus nat worden.
Met een bende gillende Spanjaarden beginnen we aan de rit. Zij hebben lol, maar wij ook. Ondanks de regen!

Foto van Fioon.


Een tikje nat komen we uit de attractie. Wanneer we ons bij de heren voegen en vragen of zij nog willen gaan, merken we dat de attractie ondertussen gesloten is. Jammer!

Her Royal Highness.

We keren terug naar het Princess Pavilion waar we onmiddellijk binnen mogen. Groot is onze verbazing wanneer we merken dat er haast geen wachtrij is. Na een kleine 10 minuutjes mogen we met z'n allen op audiëntie bij Snow White. Nog een leuk extraatje is dat deze lieve Snow White gewoon Nederlands spreekt.









Daaaaag Snow White, tot de volgende keer!






 
Foto's van Fiona en Ries.

 

 
Dat ging snel. Op een klein kwartiertje staan we weer buiten. Eenmaal buiten merkt Ries dat er nu niemand staat te wachten voor een kaartje. Ik haast me met Hendrik zijn jaarpas en de mijne in de wachtrij. We hebben een kaartje en kunnen tussen 17.00 uur en 17.30 uur vanavond terug komen. Beetje een lastig uur... zeker als we nog de parade willen kijken. Langs de andere kant wel leuk dat we vanavond nogmaals kunnen.
 
Net te laat!
 
Tijd voor wat anders nu. We besluiten om het park te verlaten en met z'n 5en te gaan kijken in de Studio's. We willen natuurlijk allemaal graag een foto met Spidey.
 
Aan het begin van Main Street zie ik tot mijn verbazing Duffy staan. Gisteren werd er mij nog gezegd dat Duffy morgen (vandaag dus) niet zou komen. We splitsen ons op. Fiona en Ries gaan alvast naar de Studio's. Sarah en Hendrik wachten bij Duffy. Helaas begint het opnieuw te regenen. En we hebben nog meer pech, de rij bij Duffy is gesloten. Jammer! Ik vraag nog even of hij vandaag nog terug komt en er wordt me verzekerd dat hij er over 2 uur weer zal zijn.
 
Meet & Greet met Spiderman.
 
Ik sms alvast naar Fiona dat de rij gesloten is en dat we alsnog naar de Studio's komen. Maar jeetje wat 'n weer! Het water komt nu met bakken uit de lucht. Mijn broek is kletsnat wanneer we in de Studio's toekomen.
Fiona en Ries gaan eerst een hapje eten bij het Blockbuster Café. We gaan hen even gedag zeggen, maar wij besluiten om eerst op bezoek te gaan bij Spidey en dan pas wat te eten.
 
De wachtrij is 50 minuten wanneer we toekomen en niet veel later doet de CM bij ons in de buurt teken dat ze de wachttijd moeten veranderen in 40 minuten. Dat valt mee ten opzichte van de 70 minuten van gisteren.
De rij lijkt niet lang, maar ze gaat wel traag vooruit. Spiderman neemt echt zijn tijd voor iedereen!
 
Na een tijdje is het dan eindelijk onze beurt. Spiderman is echt geweldig en doet het echt uitstekend. Hij wil weten waar we vandaan komen en of we zijn verhaal kennen. Het decor is ook heel erg leuk gemaakt. Hij vraagt ook of Hendrik het leuk zou vinden om bij op de foto te komen staan.
Ik wist op voorhand niet goed wat er van te verwachten... Spiderman in Disney, maar het was de moeite wel waard.
De foto achteraf ziet eruit alsof je zelf met je foto en Spiderman in de Daily Bugle staat! Leuk! Het was het wachten meer dan waard.
 


 




 
 
Bon appetit!
 
Eenmaal buiten is het gestopt met regenen. Gelukkig! Het wordt nu toch ook voor ons tijd om wat te eten. We proberen het Blockbuster Café een keertje. We vinden het altijd moeilijk om te kiezen waar we gaan eten in de Studio's. We wilden hier vorige keer graag gaan eten, maar toen was deze gesloten.
Terwijl Hendrik gaat bestellen, zoek ik een plaatsje om te zitten in het Pirates gedeelte van het restaurant. Ondertussen stuur ik Fiona snel een sms om haar te laten weten dat het bijna hun beurt is. Achter het hoekje komen ze aan het einde van de wachtrij.
 
Het duurt niet lang voordat Hendrik terug is met het eten. Ik had de ham & cheese baguette besteld, maar deze was uitverkocht. Hendrik heeft dan de Ham & Mushroom Bruchetta voor me meegenomen. Een goede keuze, want ze is heel erg lekker. Wat Hendrik genomen had, dat weet ik even niet meer zo goed. Hij vond het wel lekker. Het linkse op de foto was in ieder geval van Hendrik, het rechtse van mij.
Blockbuster Café onthouden we voor de volgende keer we in de Studio's zijn!
 
 
 
Afscheid nemen.
 
We zitten nog niet lang of Fiona, Ries en Mila komen nog even langs om afscheid te nemen. Zij gaan nog even wat winkeltjes kijken en vertrekken dan naar huis. Jammer! We hebben een leuke tijd gehad samen en wat ons betreft is het zeker voor herhaling vatbaar!
Ries vraagt nog even aan iemand of hij nog een groepsfoto van ons wil maken.
 
Foto's van Fiona en Ries.
 
Voetjes in de lucht!
Met m'n nieuwe beste vriendin Mila. :-)
 
Jammer dat de 2e wat onscherp is, maar gelukkig is de eerste wel mooi gelukt.
 
M'n vinger kreeg ik gelukkig wel terug, maar dan is het echt tijd om afscheid te nemen. Snif! Snif!
 
Stars & Cars
 
Wanneer we na het eten buiten komen, zien we op het plein de characters uit de Stars & Cars parade staan. Ze staan netjes verspreid en overal worden er rijen gevormd. (Goed zo!) Onder andere Aladdin, Jafar, Mushu, Stitch, Ariel, Donald, Daisy en Jessie zijn aanwezig.
Maar wij gaan in de rij staan voor Goofy. Goofy in zijn Stars & Cars outfit had ik nog niet op de foto, dus de keuze is snel gemaakt.
We gaan ook nog in de rij staan voor mushu, maar helaas, ze moeten er weer vandoor.
 
 
 
 


 
Voor we de Studio's verlaten en weer naar het andere park gaan, nemen we nog snel een kijkje bij de wachtrij van Crush's Coaster. Deze is 45 minuten en dat is ons toch te lang.
 
Een tikje teleurgesteld.
 
Dan maar weer naar het andere park. Het is bijna tijd voor Duffy. Wanneer we op de fotolocatie toekomen is het net wissel. De rij is niet echt lang, dus we gaan snel in de rij. Helaas is het enkel Minnie die naar buiten komt. Ik vraag nog even aan de CM of Duffy vandaag nog zou komen. Nee, enkel Minnie is het antwoord. Vreemd, aangezien de CM van vanochtend zei dat we over 2 uur moesten terug komen. Deze CM wist te vertellen dat Duffy enkel 's ochtends op de set staat. Een tikje teleurgesteld verlaten we de wachtrij. Na 3 keer proberen hebben we morgen hopelijk meer geluk!
 
Meer characters!
 
We lopen nog even door Adventureland, niet goed wetende wat we nu gaan doen al komt daar snel verandering in. Peter Pan staat op de set! Leuk leuk! Peter Pan hebben we nog niet op de foto. We gaan snel de rij in (jaja, een nette rij en het gaat goed en vlotjes!).
 
Ik haal mijn boekje nog even boven en vraag of hij wil tekenen. Hij wil weten of we al spannende avonturen beleefd hebben vandaag. Wel... reken maar van ja hoor!
 



 
 




We nemen afscheid van Peter Pan, maar voor we gaan wenst hij ons nog vele spannende avonturen. Weet hij veel dat we die ook echt gaan beleven! :-)
 
Twee kleine muisjes.
 
We willen vandaag ook de Spring Promenade van 14.40 uur meepikken. Daarvoor verlaten we Adventureland en zetten we koers richting Fantasyland. Aan Bella Notte komen we Suzy en Perla, de muisjes uit Cinderella, nog tegen. Suzy had ik tijdens Halloween vorig jaar al op de foto gehad, maar Perla nog niet. Dus ook hier gaan we snel de rij in staan. Van beide muisjes krijg ik een stevige knuffel en een aai. :-)
 






Wordt vervolgd...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...