Tuesday, December 3, 2013

Disneyland Paris: Zaterdag 23 november 2013 - Deel 8

Goodmorning Disneyland!

Na een deugddoende nacht, loopt om 6.15 uur de wekker weer af! Gaap! Maar toch spring ik uit bed. Goodmorning Disneyland! Hendrik heeft meer moeite om op te staan, maar met een beetje aandringen krijg ik hem toch uit bed. We douchen ons, kleden ons om en maken ons klaar voor het ontbijt. Ik ontbijt altijd graag vroeg, dus we kozen voor de shift van 7 uur. Jups! Zelfs op vakantie.

Onderweg naar het ontbijt hebben we eerst nog wat foto's gemaakt van het hotel en van de kerstversieringen in Sequoia Lodge.

Ik ontbijt het liefst bij Beaver Creek, maar Hunter's Grill opende eerder zijn deuren. Na enkele minuutjes te hebben gewacht, besloten we toch maar om bij Hunter's Grill te gaan ontbijten.
Het ontbijtbuffet is selfservice met een ruime keuze. Er is keuze uit verschillende broodjes, croissants, chocoladekoeken, verschillende soorten ontbijtgranen (oa. Honey Pops, Choco Pops, Frosties, Special K, gewone cornflakes), verschillende soorten fruitsap, verschillende soorten koffie, koude en warme melk, chocomelk, verschillende soorten beleg (oa. kippewit, verschillende soorten kaas, verschillende soorten confituur, choco), fruit etc...

Na het ontbijt maken we ons klaar om naar het park te gaan. Als hotelgast kunnen we gebruik maken van de Extra Magical Hours en dat willen we graag doen. We wandelen via de Disney Village naar het park. Bij Lake Disney houden we even halt voor wat foto's.

Hotel Newport Bay Club

Hotel New York. Toen we 's avonds weer terug naar het hotel wandelden, was de ijsbaan volop in gebruik. Leuk om te zien. Dit gaf echt de sfeer van Rockefeller Center weer.

De Disney Village was mooi aangekleed naar aanleiding van kerst. De kerstman doet er meet & greets en her en der staan eetkraampjes waar je vanalles kan kopen zoals op een echte kerstmarkt.
De kerstman was er nog niet zo 's morgens vroeg, maar ik wilde wel graag even op zijn stoel zitten.

Goodmorning Pinocchio!

Zoals gewoon is de eerste halte het Disneyland hotel. We gaan telkens snel even kijken welke characters er meet & greets doen. Vandaag was het als eerste de beurt aan Pinocchio. Er stond werkelijk niemand te wachten en ik kon dan ook onmiddellijk met hem op de foto. Ook Hendrik, die helemaal omgedraaid is wat characterfoto's betreft, wilde graag mee komen poseren voor de camera.

Extra Magical Hours.

We zeggen Pinocchio gedag en besluiten even naar het park te gaan en de Extra Magical Hours nog even mee te pikken. Maar niet zonder eerst nog wat foto's te maken van de lobby van het hotel. De lobby was helemaal leeg! Heerlijk, zo 's ochtends vroeg.

Eenmaal in het park besluiten we eerst naar Discoveryland te gaan. Maar niet zonder eerst nog wat foto's te maken van de kerstboom, de kerstversiering en het kasteel.

Good luck space rangers!

Ik had Hendrik de dag voordien belooft dat we de Buzz Lightyear Laser Blast vandaag 2 keer zouden doen omdat we hem gisteren niet gedaan hadden. Het is zaterdag en we verwachten dat het een drukke dag wordt. Dus eerst naar Buzz! De CM van dienst wenst ons alvast good luck. Dat belooft!

Eenmaal binnen is er helemaal geen wachtrij. We kunnen in principe doorlopen tot het einde. Maar ik vind dit zo'n mooie wachtrij dat ik het zonde vind om er niet even bij stil te staan en een paar foto's te nemen.

Oh, help! Volgens mij hebben we nog nooit zo'n slechte score gehaald. Het was uiteraard wel weer Hendrik die won.

Belofte maakt schuld... we doen de attractie nog een keertje.
Ah, dat is al beter! Maar helaas voor mij, het is weer Hendrik die wint.

To the moon and back

Na 2 rondjes Buzz hebben we het wel weer even gezien. Volgende stop is mijn persoonlijke favoriet... Space Mountain. Hier was de wachtrij al iets langer, maar het duurde niet heel erg lang of we konden een vlucht maken naar de maan... en gelukkig ook weer terug naar de aarde!

Space Mountain met een stukje Nautilus.

Did you notice me!?

Toen we weer op aarde waren, besloten we om alvast weer richting de uitgang te gaan. We wilden vandaag de Studio's bezoeken, maar niet alvorens nog even te kijken welk character er nu bij de fotolocatie van het Disneyland hotel zou staan.
En dat was Eeyore! Ook nu moesten we niet lang wachten en konden we snel met hem op de foto.