Thursday, November 28, 2013

Disneyland Paris: Vrijdag 22 november 2013 - Deel 4

Our favorite chipmunks

Na 2 ritjes It's A Small World hebben we het wel even gehad voor nu. Wanneer we de attractie buiten komen, zien we in de verte characters staan. Ik hoopte stiekem op de Mad Hatter, maar helaas, die was er niet bij. Het waren Chip & Dale en ook het Konijn uit Winnie The Pooh.
Ik wilde stiekem nog wel even op de foto met Chip & Dale. Chip was eerst aan de beurt en daarna Dale. Het Konijn lieten we even voor wat het was. Ik kan er niet aan doen, maar ik vind de chipmunks zo lief altijd!















To The Moon And Back

Na de knuffels en de foto's met de eekhoorns is het weer tijd voor wat anders... Discoveryland. We maken nog snel even een foto van de halve wereldbol van It's A Small World (voor mijn scrapbook later) en verlaten dan Fantasyland.
In Discoveryland hebben zowel Buzz als Space Mountain een korte wachtrij. Ik mag van Hendrik kiezen wat we eerst doen en het wordt Space Mountain, mijn favoriete attractie.



Wanneer we uit Space Mountain komen, bedenk ik me dat ik Star Tours nog wel eens wil doen. Hendrik vindt deze attractie maar niets, dus is niet erg happy met mijn voorstel. We spreken af dat als de wachttijd 10 à 15 minuten is, dat we dan de attractie doen, anders niet. Het geluk zit aan Hendrik zijn kant, de wachtrij is 25 minuten dus we slaan hem over...

In eerste instantie willen we nu Buzz doen, tot ik me opeens bedenk en graag nog even een kijkje wil nemen in het kerstdorp... Hopelijk is de wachtrij nu korter. Ik beloof Hendrik dat we morgenochtend, tijdens de Extra Magical Hours, 2 keer Buzz zullen doen, omdat we hem nu overslaan. Mijn voorstel werd aanvaard. :-) We verlaten Discoveryland en zetten koers naar Frontierland.

See you the 24th!

Bij het kerstdorp staat er nog steeds een lange rij, maar ze is al minder giga dan deze voormiddag... 1 uur en 15 minuten. We wagen het er op en gaan in de rij staan. Deze is mooi aangekleed met een rendierstal, kerstbomen, sneeuwmannen, etc.. Af en toe kunnen we in de verte zelfs de rendieren horen.
De rij gaat helaas wel maar moeizaam vooruit. De meeste mensen hebben dan ook zoiets van... forget Santa, we want to see Goofy!








Na een tijdje worden we allemaal opgeschrikt door 2 vechtende vrouwen. De ene duwt de andere vooruit en er ontstaat ruzie. Blijkbaar wilde de ene vrouw (met klein meisje) de andere voorbij steken. Een derde persoon is nog tussen beiden moeten komen. Jammer!

Na een uurtje in de barre kou te hebben gestaan is het dan eindelijk aan ons... we mogen op bezoek bij de kerstman. En oh, wat valt dat reuze mee. Hij is echt geweldig en het decor is echt leuk gedaan. Hij wil weten wat we graag willen voor kerst. Heel makkelijke vraag... sneeuw, veel sneeuw! Hij gaat proberen er voor te zorgen. Ik ben in ieder geval benieuwd. :-) Hij nodigt Hendrik ook nog uit om mee op de foto te komen en vraagt of hij ook sneeuw wil voor kerst. Hendrik, helemaal overdonderd, zegt ja. Lol.






 
 



Met pijn in het hart verlaten we Santa, maar hij belooft ons de 24e te komen opzoeken... wel, daar houden we hem aan.
Volgende halte is Goofy. Ook zijn fotolocatie is super mooi en helemaal in kerstsfeer ingericht.
Goofy is in een goofy bui vandaag en hij wil eerst even met me dansen. Haha, leuk! Had ik me niet aan verwacht. Daarna is het tijd voor foto's en ook hij nodigt Hendrik uit om mee op de foto te komen. Hendrik krijgt er steeds meer zin in (de eerste 2 trips wilde hij echt niet met characters op de foto) en dat vind ik alleen maar leuk!











Helemaal happy verlaten we het kerstdorp. Santa en Goofy waren het méér dan waard om langer dan 1 uur voor in de kou te staan. Mede door de fotolocatie vind ik dit één van onze leukste foto's van de trip geworden.

Hot chocolate

Het is ondertussen 3 uur geweest wanneer we het kerstdorp buiten komen. Tijd dus om een warme chocomelk te gaan halen met de bon die we bij Hakuna Matata kregen. Dat komt goed uit want we passeren toch voorbij Fuente Del Oro. Terwijl Hendrik in de rij gaat staan, maak ik even van de gelegenheid gebruik om de kerstversiering in het restaurant te fotograferen.





 

Merry Christmas

Met de warme chocomelk in de hand lopen we richting de uitgang. Om 16 uur willen we in het Disneyland hotel namelijk La Descente meepikken. Maar niet zonder even te stoppen op Main Street voor nog wet kerst-foto's. Ook van het Merry Christmas bord worden foto's gemaakt.











La Descente!

Om 4 uur is het tijd voor La Descente. Dit is een showtje/dansje op de trappen van de lobby in het Disneyland dat elke donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag wordt opgevoerd. Achteraf kan je de characters in de lobby van het hotel ontmoeten. La Descente is wellicht één van mijn favoriete dingen in Disneyland.

We zijn nog wat te vroeg en maken eerst nog even wat foto's in de lobby van het hotel. We zetten ons in één van de zeteltjes en proberen wat foto's van onszelf te maken. Een meisje dat wat verder zit, biedt spontaan aan om een foto van ons te maken. Dat aanbod slaan we uiteraard niet af!


 
 


Show time!
 
En dan is het eindelijk showtime. De characters die aanwezig waren, waren Chip & Dale, Donald, Pluto, Goofy, Tigger en Mickey. La Descente zelf hebben we niet gefotografeerd of gefilmd. We stonden wat naar achter en Dale was de eerste die kwam aangerend. Ik had hem vandaag al 2 x op de foto, dus ik vond het wel genoeg geweest. Maar dat was buiten Dale zelf gerekend.
Ik zwaaide naar hem, waarop hij opeens mijn hand vast pakte en me mee naar achter nam.

De foto van is van slechte kwaliteit, maar je ziet me nog net zwaaien.
 
Nog slechtere kwaliteit, maar ik werd op sleeptouw genomen door Dale.
Uiteindelijk ben ik wel blij met deze spontane foto's.
 
 

Vervolgens kon ik nog even op de foto met Donald en Pluto, die een spelletje met elkaar aan het spelen waren. Pluto wilde Donald laten schrikken en kwam onopgemerkt achter hem staan. Maffe hond! Het arme eendje zo plagen.


 

 
 
We hadden nog snel even tijd om met Tijgetje op de foto te gaan, voordat we terug naar het park keerden voor de parade.
 


Wordt vervolgd...

 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...