Saturday, October 19, 2013

Disneyland Paris: Donderdag 10 oktober 2013 - Deel 8

Meeting royalty

Na een snelle hap in de Studio's verlaten we het ene park en keren we terug naar het andere. Daar wandelen we onmiddellijk naar het Princess Pavilion. De wachtrij bedroeg een uur, maar ze leek korter dan de dag voordien. Deze keer krijgen we geen kaartje met beginuur wat we moeten afgeven aan het einde van de rij. We kunnen gewoon naar binnen lopen en hopen nog steeds om bij Belle terecht te komen.
Aan het einde van de rij worden we weer gevraagd of het onze eerste keer is en welke prinsessen we al gezien hebben. Wanneer we ze allemaal opgenoemd hebben, voeg ik er nog snel aan toe dat ik héél graag Belle zou zien. Maar helaas, ze is er niet.
Dan maar stiekem hopen op Rapunzel.
We worden naar de linker kant gestuurd en de CM die daar staat te wachten vraagt waar we vandaan komen. Als ik Belgium zegt, krijgt hij spontaan zin in wafels. Ik beloof hem er mee te brengen de volgende keer we op bezoek komen.
En dan mogen we binnen en komen we terecht bij jawel... Rapunzel!
Aaaaah, happy. Een hele grote smile verschijnt op mijn gezicht en ik vertel haar dan ook dat ik blij ben haar te zien. Ook zij vraagt waar we vandaan komen en of we een fijne dag hebben gehad.
Dan is het tijd voor foto's. Ze vraagt of Hendrik ook nog zin heeft om er bij te komen staan.









Helemaal happy verlaten we het Princess Pavilion. We vonden haar beiden heel erg lief en een erg mooie Rapunzel.

Yo Ho, Yo Ho, A Pirate's Life For Me!

Tijd voor wat anders. Tijd voor avontuur! Op naar Adventureland dus. Ondertussen is het beginnen regenen, jammer maar het is niet anders. In Adventureland lopen we eerst richting Pirates Of The Caribbean. Hier staat maar een wachtrij van 5 minuten. Ideaal.
Eenmaal binnen blijkt dat we onmiddellijk kunnen doorlopen en instappen in een bootje. Yo ho, yo ho, a pirate's life for me! Achteraf wil ze nog een kusje.



 


Eenmaal buiten lopen we nog even langs het schip van Kapitein Haak. Hendrik was nog nooit op het schip geweest, maar zo bijzonder vond hij het nu ook weer niet. De bui was gelukkig van korte duur, het is inmiddels weer opgehouden met regenen. Daarna gingen we terug richting het kasteel.



We zien dat de rij voor Minnie's Costume Couture niet te lang is, dus we besluiten aan te schuiven. Ik vind haar Couture outfit trouwens erg mooi, net als de hele fotolocatie. Ondertussen begint het weer te regenen en trekken we onze poncho's aan. Niet veel later houdt het gelukkig weer op. Wanneer het bijna onze beurt is, houdt Minnie even pauze. Ik trek alvast mijn poncho weer uit. We kunnen gelukkig schuilen onder een paraplu. Niet veel later is ze terug. En wonder boven wonder houdt het ook weer op met regenen.
Wanneer het mijn beurt is, krijg ik alvast een dikke knuffel. De Disneyland fotograaf stelt ook nog even voor dat Hendrik er bij komt staan.













Even opwarmen.

Het is ondertussen 15 uur geweest, wat wil zeggen dat we onze gratis chocomelk weer kunnen ophalen. Dat doen we deze keer bij de Cable Car Bake Shop. We nemen er beiden nog iets lekkers bij om te eten. Hendrik gaat voor de Blueberry Muffin en ik ga voor een Halloween Cupcake. Too cute en erg lekker.
Terwijl Hendrik afrekent aan de kassa, ga ik alvast een plekje proberen te scoren. Het is er druk, erg druk en vrije plekjes zijn er niet onmiddellijk. Na eventjes te hebben gewacht, vind ik toch nog een plekje voor 2 personen ergens achteraan.

Mijn Halloween Cupcake.
 
Hendrik zijn blueberry muffin.

Being Goofy

We hebben nog even tijd voor La Descente in het Disneyland Hotel begint en besluiten nog snel even in de rij te gaan staan bij Goofy en zijn Candy Machine. Het duurt dan ook niet lang voordat het onze beurt is.

Snel even een fotootje in de rij.
 




 
La Descente

We hebben nog even tijd voordat La Descente begint en zetten ons één van de zetels in de lobby van het Disneyland Hotel. La Descente is een korte show met enkele characters in het Disneyland Hotel. Deze characters doen een kort dansje en komen dan de trappen af om de aanwezigen te groeten. Erg leuk, zeker bij regenweer!
Deze keer waren er Tigger, Eeyore, Goofy, Gideon en Mickey. Helaas was Minnie niet aanwezig.















 




 







Goofy kwam onze kant op en ik kond bijna onmiddellijk met hem op de foto.



En ook Gideon had het niet druk.



Net als Eeyore.




En Tigger.



Mickey had het een pak drukker, maar Hendrik drong toch aan dat we ook voor hem zouden wachten. Het wachten duurde uiteindelijk niet lang en ik ben super blij met m'n foto's. Vond het zo'n leuke pose die Mickey me liet doen.


 

Enkele attracies

Ik wilde nog proberen een leuk plekje te bemachtigen voor de parade, maar eenmaal buiten kwamen we in de gietende regen terecht. We hadden beiden geen zin om in dit weer parade te kijken. Maar wat doen we nu dan? Terug naar het hotel en later op de avond in de Village iets gaan eten? Daar hadden we toch niet zo veel zin in. We besloten enkele attracties in Fantasyland te doen.

Hendrik had de attractie van Sneeuw Witje gezien en die hadden we beiden nog niet gedaan. We waren in de veronderstelling dat het daar nu wel druk zou zijn, gezien het slechte weer. Dat vonden we niet erg, we stonden dan tenminste droog!

Ondertussen hadden we ook gehoord dat de parade uitgesteld werd omwille van het weer.

We namen de 'droge' route (via de Arcade) richting Fantasyland en niet veel later kwamen we toe bij 'Blanche-Neige Et Les Sept Nains' bleek dat het er helemaal niet druk was. Er stond amper iemand aan te schuiven. Voor ons was er een familie met 2 kleine kinderen. Eenmaal in de karretjes begon één van de kindjes heel erg te wenen. De CM kwam kijken en de mama zei dat alles ok was. Maar ocharme de baby, het moest echt zo fel wenen dat de CM besliste dat ze zo niet mee kon. De mama en het kind moesten de attractie dus verlaten. Op zich was ik er wel blij voor, had niet veel zin in een ganse rit met een krijsende baby. Een goede beslissing van de CM achteraf gezien.

De attractie beeldt het verhaal van Sneeuw Witje uit, een beetje op dezelfde manier als Peter Pan's Flight, maar dan niet met bootjes maar met karretjes. We kenden de attractie niet, maar ik kan me voorstellen dat het voor kleine kinderen heel eng is. Wij vonden hem erg mooi gedaan.



Daarna verder naar Les Voyages de Pinocchio. Beetje dezelfde attractie als die van Sneeuw Witje, maar dan met Pinocchio uiteraard.




Dinner time!

We een ritje door de wereld van Pinocchio, liepen we nog naar de poort in Fantasyland om te kijken hoe het met de parade zat. Het regende nog steeds, maar gelukkig al een pak minder dan daarnet. De parade hadden we helaas gemist... de laatste wagen reed net voorbij de Castle Stage.

Wij besloten richting Discoveryland te lopen... eens kijken of de Buzz Lightyear Pizza Planet open was. Maar helaas, gesloten. Er hing ook geen bord waarop stond wanneer hij wel open was.
Ik stelde voor om het buffet bij Plaza Gardens te proberen. We hadden niet gereserveerd, maar proberen kan geen kwaad, toch? Hendrik had hier echt niet veel zin in en hij stelde voor om een pizza te eten bij Bella Notte. Hier hebben we vorig jaar de pasta al eens gegeten. Hij vond het toen niet zo lekker, maar hij wilde het nog wel eens proberen.
Helaas, Bella Notte was ook gesloten. Hier zagen we dat Hakuna Matata nu wel open was.
Ik vroeg Hendrik wat hij het liefste zou doen en hij koos Annette's Diner.
Dat werd 'm dus!

We stopten nog eerst bij de Storybook Store om wat te shoppen voor een lieve vriendin en daarna verlieten we het park.
Bij Annette's kregen we bijna onmiddellijk een plaatsje toegewezen. Heerlijk. Eindelijk binnen, eindelijk droog.

Hendrik koos voor de hamburger van de maand en een Lemon Coke (een must-have elke keer we hier gaan eten) en ik twijfelde nog tussen de hotdog, maar ging toch weer voor de Cheeseburger en de Lemon Sprite (ook weer die must-have). :-)
De hamburger van de maand was iets 'Hawaii-igs' en had onder andere ananas en spek (weet het niet exact meer).









Wanneer we buiten kwamen bij Annette's scheen de zon alweer. We hebben nog eventjes getwijfeld om terug naar het park te gaan voor Dreams, maar dit hebben we uiteindelijk dan toch maar niet gedaan. We waren beiden moe en Hendrik zijn schoenen waren ook vandaag weer doorweekt. We besloten in plaats daarvan nog even wat winkeltjes te kijken in de Village. Hendrik kocht nog enkele foto's en moe maar voldaan wandelden we weer naar onze hotelkamer.

Bij Lake Disney stopten we nog even voor het maken van een foto van de prachtige zonsondergang.




Op onze hotelkamer genoten we nog van een deugddoend warm bad. De foto's werden op de laptop gezet en de batterijen werden weer opgeladen. Voordat we onder de wol kropen, bekeken we nog even de gemaakte foto's van de afgelopen dagen.
Slaapwel Disneyland, see you tomorow!

Wordt vervolgd.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...