Wednesday, June 5, 2013

Disneyland: Dag 8, Deel 1: vrijdag 24 mei 2013

24.05.2013

Extra Magical Hours!

Het is vrijdag 24 mei... de laatste vakantie dag, de laatste dag in Disneyland. We hebben heerlijk geslapen, maar de wekker loopt al vroeg af. Hendrik blijft nog even liggen, maar ik springt bijna uit bed. Het duurt dan ook niet lang, voordat ik Hendrik uit bed probeer te krijgen. Gelukkig lukt dit vrij snel.

We douchen ons en pakken voor een laatste keer onze koffer in. We laden alle bagage in de auto en gaan daarna rustig ontbijten. Doordat Beaver Creek Tavern gesloten is, gaat het ontbijt door in Hunter's Grill. Het is nog maar 7 uur en de drukte valt gelukkig nog wel mee.

Het ontbijt was erg lekker. Persoonlijk vind ik het een veel lekkerder en uitgebreider ontbijt dan bij Kyriad. Wat ons wel opviel is dat je nu een kartonnen bordje kreeg in plaats van een gewoon bord. Geen idee of het vorig jaar ook al zo was, het was ons toen in ieder geval niet opgevallen.

de lobby

We krijgen een plaatsje toegewezen en toeval of niet... naast ons zit het Nederlandse gezin met kleine meisje dat we op woensdag bij de parade zagen. Na het ontbijt wensten we hen nog een fijne dag en verlieten we de zaal. We maakten nog even een sanitaire stop, maakten nog wat foto's van de lobby van het hotel en verlieten toen Sequoia Lodge.

Rond 8 uur kwamen we toe op de parking van het park. We lieten onze jaarpas zien en kregen een ticket. Het was nog héél rustig op de parking en we parkeerden de wagen dan ook zo dicht mogelijk bij het park. We stonden op A3. Netjes!

Met Duffy in de rugzak ging het in rechte lijn naar de tassencontrole. Deze ging gelukkig vlotjes. De mannen van de security vonden Duffy in de rugzak blijkbaar grappig. Hendrik lachtte terug. We namen nog even de tijd voor enkele foto's bij het Disneyland Hotel. Ook al hebben we het hotel al 100den keren op foto, het blijft toch een vaste stopplaats bij elke trip.

Verrassing!

We besluiten om eerst weer even een kijkje te nemen in het hotel zelf, in de hoop weer enkele characters tegen te komen. Toen hoorden we opeens iemand "Sarah" roepen. We draaien ons om en we zien Patty! Aaaah! Wat 'n geluk. Patty is één van m'n online scrap-vrienden. Ik zit bij haar in het team. Ik wist dat ze ook in het park zou zijn, maar wat 'n geluk dat we elkaar eindelijk voor het eerst ontmoeten. Patty en haar familie ging eerst nog ontbijten in het park, maar we spreken om 12 uur af bij het kasteel.

Characters.

Helemaal blij lopen we dan toch het hotel binnen. Op de plek waar gisteren Donald stond, staat nu Eeyore. Die hebben we gisteren al gezien, dus we besluiten om niet in de wachtrij te gaan staan. Wat verder staan Mickey en Minnie.

Na een foto en een knuffel lopen we het hotel weer buiten... op naar het park nu.

Extra Magical Hours

Het zonnetje schijnt... voorlopig toch. Ze voorspelden een hele sombere dag met veel buien en koude temperaturen, maar het valt tot hier toe goed mee. De zon is zelfs van de partij.
De Extra Magical Hours beginnen we met een foto van het kasteel. Ook hier hebben we al 100den foto's van, maar toch is een Disneytrip niet compleet zonder een foto van het kasteel.

We wandelen onder het kasteel door, richting Dumbo. Dit is één van de standaard attracties die we doen tijdens de Extra Magical Hours. Het ritje is net begonnen toen we toe kwamen, dus we moesten even wachten... maar dat is niet erg.

Bij de Tea Party tafel van Alice zit niemand. Het ideale moment om enkele foto's te maken met de Mad Duffy!

Daarna gaan we verder richting Discoveryland. Waar Sarah nog graag een ritje naar de sterren maakt met Space Mountain. Met een wachtrij van maar 5 minuten, kunnen we zo doorlopen en instappen. Handig!

Hierna willen we Buzz nog een keertje doen, maar deze is helaas gesloten wegens een defect. "The bad guys won hé?" grapten we nog tegen de CM die aan de deur stond. Hij moest er eens mee lachen.

Dan maar weer naar Fantasyland, waar we eerst de draak onder het kasteel een bezoekje brachten.

De wachtrij bij Peter Pan's Flight was 5 minuten. Het is niet onmiddellijk onze favoriete attractie, maar we pikken ze toch nog even mee. En de attractie is ook best mooi natuurlijk. Wanneer we weer buiten zijn, zien we dat de wachttijd ondertussen is opgelopen tot 20 minuten.

We maken ook nog een ritje op de Caroussel van Lancelot en kiezen er elk een stoer paard uit.

Daarna keren we terug naar het kasteel. We gaan naar boven waar het verhaal van Doornroosje afgebeeld staat door middel van onder andere glas in lood ramen. Het blijft mooi om te zien. Hendrik leest het verhaal van Aurora, terwijl Sarah foto's maakt.

Ik blijf dit zo'n mooi beeldje vinden.

Uitzicht over Fantasyland vanuit het kasteel.