Tuesday, November 8, 2011

DLRP October 7th (Part XIII)

Nog één keertje.... genieten!

De laatste dag in Disney breekt aan. De rugzak hadden we de avond voordien al ingepakt, dus dat scheelde een hoop onprettig werk! Met pijn in het hart verlaten we onze hotelkamer, wetende dat we hier niet meer zullen terugkomen.
Aan de balie geven we onze kaart van de kamer af. De rugzak willen we afgeven aan het bagagedepot. Helaas opent deze pas om half 8! We gaan dus eerst ontbijten en komen later terug.
Na het ontbijt is het bagagedepot wel open. Wanneer Hendrik de rugzak gaat afgeven, neem ik even de tijd om wat foto's te maken van 'ons' mooie hotel.

Wanneer we elkaar weer treffen, gaat het richting de Village. Hier is het nog leeg en rustig en nemen nog even uitgebreid de tijd om foto's te maken.
We moesten nog even wachten voor we binenn konden, maar dat was niet erg. Nog snel even door de tassencontrole en huppakee, we waren klaar voor nog een laatste dagje magie. Om het af te leren werden er nog even wat foto's gemaakt van het Disneyland hotel.
Ook Main Street was nog helemaal leeg. Oh, wat is het toch heerlijk om Disney even helemaal voor jezelf te hebben!
Hendrik wilde vandaag geen Space Mountain doen. Ik mocht er wel alleen in gaan, maar dat vind ik dan ook niet leuk. Doe dan liever iets samen. Dus gingen we eerst Fantasyland in... met als eerste stop natuurlijk het kasteel.
Ik wilde nog graag enkele foto's voor het kasteel. Ik had er natuurlijk niet bij gezegd dat ik graag had dat het kasteel in z'n geheel op de foto had en dus geen afgesneden topje! ;-) Na een aantal pogingen was de foto perfect!

Die avond zou de eerste Mickey's Not So Scary Halloween Party van start gaan. Om deze reden werd het kasteel nog extra versierd. Er hing een groot bord en twee banners. Achter aan het kasteel stonde nog enkele pompoenen.
In Fantasyland waren we ook nog even helemaal alleen. Voor de foto wilde ik nog even het zwaard uit de steen trekken, maar dat lukte natuurlijk niet.
We maakten van de gelegenheid ook nog even gebruik om door Fantasyland te wandelen en wat foto's te maken.


Daarna werd het tijd voor de Mad Hatter's Tea Cups, een attractie die we deze trip nog niet gedaan hadden. Hendrik houdt niet van dit soort attracties, maar ik wilde hem wel doen. Dus ik ging alleen. Ik had ook de ganse attractie voor mij alleen! Heerlijk hoor!
We wilden ook nog even Peter Pans' Flight doen en ook Dumbo mocht niet ontbreken.
Het was de laatste dag en Hendrik vond toch dat we één van de prinsessen zouden moeten kunnen ontmoeten. Ik wilde toch het toch ook wel erg graag. Daarom gingen we eerst even kijken bij het nieuwe Princess Pavillion. Het was amper 9 uur, dus er stond nog niemand te wachten. We gingen nog even langs kleine schattige Pascal en we hadden ook nog tijd voor een ritje met de Carroussel.

We verlieten nog even Fantasyland en gingen naar Discoveryland. In Discoveryland deden we eerst nog even Buzz Lightyear Laser Blast. Hier stond geen rij, dus we konden onmiddellijk plaatsnemen en onze vijand er aan schieten! Door een technische storing stonden we halverwege even stil... Hendrik greep zijn kans om daardoor extra veel punten te scoren!
Winnaar deze keer... Hendrik!
Om mijn verdriet te verzachten wilde Hendrik toch nog een keertje mee in Space Mountain. Dat laat ik me natuurlijk geen twee keer zeggen. Ook hier stond gelukkig geen wachtrij.

Voor de eerste keer deze trip waren de wolken helemaal verdwenen en was de hemel stralend blauw. Ik kon het amper geloven en wilde dus nog snel even wat mooie foto's maken van het kasteel. Je weet maar nooit hoe snel de donkere wolken weer van de partij zijn!

Princess Pavillion

Vervolgens werd het echt wel tijd om te gaan aanschuiven bij het Princess Pavillion. Nog even naar toilet en hup in de rij. Onderweg liep er nog een rat voor de voeten van een Frans gezin. Het zoontje riep superluid... Ratatouille!!!! Waarna de moeder en ook ik moeite hadden met onze lach in de houden.
Aangekomen bij het Princess Pavillion...nu stonden er al wel een hoop mensen te wachten. We gingen snel in de rij staan. Niet veel later ging de rij al tot achter de Mad Hatter's Tea Cups! Wow, dat had ik niet verwacht.
We mochten nog niet binnen (het was 9.50 uur ongeveer), maar dat was niet erg. Het weer was heerlijk en het zonnetje deed deugd.
Niet veel later zagen we twee prinsessen... Ariel en Mulan. Van Jolien wist ik dat je nooit de prinses hebt die met haar set bezig is, wanneer je in de rij gaat staan. Dus ik verwachtte niet dat we één van hun twee zou ontmoeten.

Tien uur... eindelijk tijd om naar binnen te gaan. Spannend! Ik was erg benieuwd hoe het er binnen uit zou zien.... Of we binnen onmiddellijk de prinsessen zouden zien, of dat we nog een heel parcours aan wachtrijen moesten doorstaan.
Eenmaal binnen waren we stomverbaasd! Wow, wat mooi!!! Het nieuwe Princess Pavillion is echt heel mooi. We vonden het niet erg om te wachten, want er was zo veel te zien! De mooie glas-in-lood-ramen en de nog mooiere glazen prinsessen voorwerpen.
Uiteraard werden er wat foto's gemaakt.
Na een klein half uurtje wachten was het dan eindelijk onze beurt. Spannend! Ik was echt benieuwd welke prinses het zou zijn. Ik hoopte natuurlijk op Belle, maar ik wist ook wel dat de kans dat het Belle zou zijn, enorm klein was. Ik vroeg aan één van de twee CM welke prinses we zouden ontmoeten. Waarop de vrouwelijke CM zei:"It's a surprise, surprise, surprise!! But you can choose... you can meet me or.... him!" (wijzende naar de mannelijke CM). Waarbij ze allebei leuk voor me gingen poseren. Het ijs was gebroken en we mochten eindelijk verder!

Het blijft echt spannend tot op de laatste moment... de moment waarbij je achter het muurtje gaat kijken om te weten welke prinses er op je staat te wachten. En bij ons was het.....
Snow White!
Ik was een tikje teleurgesteld dat het Sneeuwwitje was en niet Belle, maar die teleurstelling verdween als sneeuw voor de zon, want ooooh, wat 'n lieve sneeuw witje. Ik haalde mijn boekje boven en toen ik zei dat ik het zelf gemaakt had, ging ze er in bladeren. Ze was erg onder de indruk.
Hendrik mocht wat foto's maken en nadien ging de Disnye-fotograaf ook nog wat foto's maken.
Tot mijn verbazing moesten we nog even wachten toen we weggingen bij Sneeuw Witje. We mochten nog niet naar buiten want ze hadden nog een verrassing voor ons. Ooh, spannend. Zou het nog een prinses zijn? Zou het toch kunnen dat het Belle is, die nu op ons staat te wachten? We moesten nog heel even geduld hebben, want het vorige gezin was nog niet weg. Spannend, spannend, spannend!
Ik hoopte echt dat het Belle zou zijn. Toen we eindelijk verder mochten komen en achter het muurtje keken, kon m'n geluk niet op...  want ja, het was Belle!!!

Ook zij was super lief. Toen ze mijn boekje zag zei ze: "wow, did you make it yourself?" Toen ik ja zei, vroeg ze of ze er even in mocht kijken. Ja, natuurlijk mag dat! Ze vroeg nog of we een leuke tijd gehad hadden en wat we allemaal al gedaan hadden vandaag. Er werden natuurlijk ook weer enkele foto's gemaakt. 
Ik had op voorhand al tegen Hendrik gezegd, dat als de foto's van de Disney-fotograaf goed zouden zijn, dat ik ze dan toch wel graag wou hebben. Dat ik het niet over mijn hart zou kunnen krijgen, om ze niet te nemen.
Zo gezegd, zo gedaan... ik nam alle foto's!
Helemaal blij verlieten we het Princess Pavillion. Alweer een dag die alvast niet meer stuk kon. Ik denk dat ik de rest van de dag ongeveer om het kwartier tegen Hendrik gezegd heb hoe blij ik was dat het Belle was!



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...