Wednesday, October 12, 2011

DLRP October 5th (Part VI)

Take it easy!

Na een onvergetelijke Stars & Cars wandelen we nog even verder het park in. Een bezoekje aan de troon van Narnia mag als echte Narnia fans niet ontbreken. Er volgde uiteraard weer een hele photoshoot.

Enkele muzikanten spelen aan Restaurant Des Stars. Terwijl Hendrik even naar toilet ga, ga ik gaan luisteren en wat foto's maken. Na enkele nummers krijgen ze van mij een daverend applaus!
Hendrik begon het koud te krijgen. Hij had enkel een tshirt aan en zijn jas mee, maar hij kon nog wel een trui gebruiken. We besloten om even terug te keren naar het hotel om zijn trui te halen en even uit te rusten, dat konden onze voetjes wel gebruikten! 

One cute little dog!

We waren nog niet lang in het hotel, toen ik vanop onze kamer Pluto beneden aan de deur zag staan. Hij begroette de voorbijrijdende auto's (of toch de mensen die in die auto's zaten) ;-). Zouden we het er op wagen en snel tot daar gaan? Helaas, Pluto ging weer binnen. We deden onze schoenen toch maar snel weer aan, wie weet zagen we hem binnen in het hotel nog wel rondlopen!
En ja hoor, toen we uit de lift stapten zagen we Pluto naar de receptie wandelen. En wij gingen er achter aan. Hij was aan het spelen met enkele kindjes op de mat. We hebben braaf eventjes gewacht en niet veel later werd on geduld beloond.

We hadden onze schoenen en jassen nu toch weer aan, dus besloten we om weer rustig naar het park te wandelen. Hendrik wilde nog graag de Moteurs... Action show zien.
Onderweg stopten we nog even bij Starbucks voor een heerlijke chocolademelk.



Weer in de Studio's hadden we nog even tijd over, dus besloten we om even door ToyStory Playland te lopen. Dit gedeelte had ik nog niet gezien (buiten op foto dan), dus ik was wel benieuwd. Ik had Hendrik verteld over de grote Buzz en ook hij was wel benieuwd. We gingen nog in rij staan voor de Toy Story Parachute Drop, maar zijn uiteindelijk toch maar weer uit de rij gegaan. We wilden de stuntshow tenslotte niet missen!

Moteurs... Action!

DE stuntshow van Disney! Ik ben zelf geen grote autoliefhebber, maar wow, wat was dit een leuke show. Tot in de kleinste details verzorgd, op en top Disney! Dit was echt genieten... zelfs voor mij!
Je komt terecht op een filmset waar ze achtervolgingsscènes opnemen voor een actiefilm. Compleet met regisseur, cameramannen en stuntmannen natuurlijk. Ze nemen de scènes op en tonen je achteraf hoe ze het gemaakt hebben. Ik kom regelmatig bij VRT (Belgische televisie), maar dit was weer eens iets helemaal anders.

De show begint met een stuntman op een motorfiets die allerhande kunstjes toont. Echt knap hoor!

Daarna begint het echte werk... de achtervolgingen. De rode wagen is de 'held', de zwarte wagens zijn de slechterikken.
De held wordt er even bijgeroepen om uit te leggen hoe de acties in elkaar zitten. Daarna was het de beurt aan een andere held, Lightning McQueen, de held uit de Cars films. Ook hij mocht even wat trukjes uit de kast halen! Persoonlijk had dit stukje voor mij niet gehoeven, maar de kleine kids vonden dit alvast geweldig. Heerlijk hoe ze op Lightning McQueen zaten te roepen.
En toen weer verder met de andere achtervolgingen. Enkele spectaculaire truks werden opgevoerd!
Na de show gingen we van park wisselen. We waren vrij vroeg buiten bij het verlaten van de arena van Moteurs... Action!, dus waren we ook vrij snel bij de uitgang. Daar stond Minnie Mouse nog een set te doen met een erg korte wachtrij. Deze kans lieten we niet liggen en ik ging vlug aansluiten in de rij. Na 5 families was het mijn beurt al. Minnie lachtte als ze haar naam zag staan in mijn boekje.
Ik heb best wel geluk gehad. Nog enkele mensen kwamen na mij aan de beurt. Want toen ik m'n spullen weer in mijn tas gestoken had, zag ik dat de rij gesloten werd.

In het andere park konden we nog net de prinsessenfloats van de Once Upon A Dream Parade meepikken. Yes! Yes! Wat een meevaller!
Daarna verder naar Frontierland, (we hadden toch nog even tijd voordat we gingen klaarzitten voor Mickey's Magical Celebration)... eens kijken of Big Thunder Mountain het vandaag wel doet.
En ja hoor, ook hier hadden we geluk, hij deed het! Er stond wel een wachtrij van 20 minuten, maar dat is niet zo erg, we hadden nog tijd genoeg.

Na een ritje door de bergen werd het dan toch stilaan tijd om terug te keren naar het podium. In de verte zag ik opeens Jack & Sally nog lopen. We gingen nog een kijkje nemen, maar helaas... hun set zat er net op. Volgende keer beter.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...